Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Kore Uyarlaması Diziler

06:53 Bir Asya Fanı 17 Yorum Etiket : , , , , , ,


Bugün sizlere bir başarıdan bahsetmek istiyorum. Hepimizin severek izlediği Kore dizileri bence bizim sayemizde ülkemize uyarlanıyor. Tabii koyu fanlar buna isyan edip dizileri batırdıklarını düşünseler de bence gerçekten yararı daha fazla. Şöyle anlatayım; Kore'ye karşı önyargılı olan insanlar var nedendir bilmiyorum tavırları "Ne anlıyorsunuz çekik gözlüleri izlemekten, altyazılı dizi de mi izlenirmiş canım, benim arkadaşım da izliyor öf hiç sevmem." Böyle düşünen insanları biraz olsun bu diziler değiştirdi. Bu algı değişmeye de devam edicek gibi görünüyor.


Uyarlama dendiğinde iki tür karşımıza çıkıyor birincisi direk satın alınarak uyarlananlar ikincisi de bazı yerleri alıp senaryolara katarak uyarlananlar. Ancak ülkemizde sandığımızdan daha çok satın alınmış Kore uyarlaması var :) Bu yüzden Koreden çalınmış demek pek de doğru gelmiyor bana ki Kore dizilerinin de bir çoğu diğer Asya ülkelerinden uyarlama olabiliyor. Bir de uyarlama demek ülkeye göre senaryoyu da değiştirmek demek sonuçta ülkemizde diziler uzun soluklu olduğundan 16 bölümlük diziden 50 bölüm çıkarmak kolay bir iş olmasa gerek. 


Bugüne kadar Koreden uyarlanan ve uyarlandığı söylenen diziler listesi

Abnormal Summit - Elin Oğlu
Acı Aşk - Bad Love
Aile İşi - Bad Family
Aşk Yalanı Sever - My Girl
Aşk, Ekmek ve Hayaller - Bread, Love and Dreams
Baba Candır - What Happens to My Family
Beni Affet - Temptation of on Angel
Beyaz Yalan - Bride of the Century
Bir Aşk Hikayesi - I Am Sorry, I love You
Canım Kızım - My Daughter Seo Young
Çilek Kokusu - The Heirs
Emirin Yolu - The Man from Nowhere
Gülümse Yeter - Smile You
Günahkâr - Nice Guy
Güneşi Beklerken - Boys Over Flowers
Hayat Şarkısı - Flames of Desire
İlişki Durumu: Karışık - Full House
Kış Güneşi - Resurrection
Kiralık Aşk - Can Love Become Money
Kiraz Mevsimi - A Gentilmans Dignity
Kocamın Ailesi - My Husband Got a Family
Maral: En Güzel Hikâyem - Panda and Hedgehog
Mayıs Kraliçesi - May Queen
No:309 - Fated to Love You
Osmanlı Tokadı - Rooftop Prince
Paramparça - Autumn Tale
Rüzgarın Kalbi - Summer Scent
Seviyor Sevmiyor - She Was Pretty
Yamak Ahmet - Dae Jang Geum
Yüksek Sosyete - High Society

Tabii ki hepsinde uyarlanmıştır ifadesi olmasa da sahnelerinde benzerlikler olan diziler bunlar. Ben de aralarından ülkemizde en çok sevilen uyarlama 5 diziyi seçtim onun da videosu aşağıda :)


17 yorum

  1. heeeey çok faydalı oldu bu diziiii :)

    YanıtlaSil
  2. baksanaaa, son yazımın fotosunda adın geçiyooo, açıklaması da en altta yazının :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok blog okuduğumdan fark edemedim yazını çok üzgünüm ama yazılarını gerçekten beğendim. Kitap okumaya teşvik ediyorsun beni :D

      Sil
    2. oleeeeey ben de senden diziler seçcem kii. kore dizileri izliyom ben deee var blogumda izlediklerim. ayrıca, ivit seni tanıtcam işallah yarıııın. :)

      Sil
    3. baksanaaa, en sevdiğin kore dizileri yazısı yazar mısın benim içiin, en son yaz aylarında izlediklerin de dahil, veya diğer asya tayland filan hepsi en sevdiklerin olur muuuuu :)

      Sil
    4. Yaa beni çok mutlu ettin deeptone :) Ben sadece Kore izlemiyorum aslında yabancı da çok severim :) Tabii ki böyle bir yazı yazarım aslında yazıcak çok konu var ama :D

      Sil
  3. yabancı da yaz hepsini yaz en sevdikleriniii o zaman liste yap o diğer konuları da yazarsın yaaa. benim blogda da çok dizi var bak bi ara "diziler" başlığındaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En büyük önerim the big bang theory ama daha fazlasını istersen http://birasyafani.blogspot.com.tr/p/ne-izledim.html burdan tüm izlediklerime ulaşabilirsin :) Ben de bakıyorum şuan senin izlediklerine:)

      Sil
  4. tamam bakarım. big bang izledim tabiii daha önceee :)

    YanıtlaSil
  5. Bu dizilerin için de seviyor sevmiyor dizisini çok severek izliyorum. Deniz Aslan ve Tuna karakterleri çok iyi ve bence bu oyuncular da çok başarılı =). Kiralık aşkında kore uyarlaması olduğunu bilmiyordum çok şaşırdım =). Güzel bir paylaşım olmuş teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazılarının uyarlama olduğu söyleniyor tam bir bilgi değil ama senaryo benzerliğinden yola çıkıyoruz genellikle :)

      Sil
  6. Valla dizi kültürüm yok ama anlatım güzel olmuş :) Emeğine sağlık ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başka konularda yazılarımı etiketlerden bulabilirsiniz :)

      Sil
  7. ay ne çok uyarlama varmış :/ bu kadar olduğunu bilmiyodum :( sayende öğrenmiş oldum :)
    uyarlamalar için de en çok beğendiğim 'seviyor sevmiyor'.. bana en yapay durmayan türkvari gibi oldurabilen dizi o gibi geliyo.
    LuNa'dan çokca sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğu zaten Türklerin izleme zevkine göre düzenleniyor :)

      Sil