Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Müzik ve Ben

15:57 queechan 4 Yorum Etiket : , , , , , , , ,

Blogumu aylık yaptığımdan sanırım bazen hiç uğramıyorum buralara. Olsun ama eve geldiğinizde birinin size hoşgeldin demesi gibi bir duyguyu yaşatıyor burası. O zaman tadaima* Bugün size benim gibi müzik dünyasından uzak birinin ne kadar farklı tarzı bir arada dinleyebileceğinden bahsedicem. Beni bir görseniz ne kadar zıt müzikler dinlediğime inanamazsınız. Çünkü tabiri caizze ben hanım hanımcık bir kız gibi görünürüm dışarıdan :D Her şeyde olduğu gibi müzik tarzımın oluşmasında da abimin parmağı var, ama kendisi bunu bilmiyor. Ben çocukken abim Avril dinlerdi ben de bunu sonucunda Complicated şarkısını sevmiş ve ezberlemiştim. Tüm arkadaşlarım Tarkan hayranıydı fakat ben rock dinlemekten zevk alıyordum. Fakat hard rock'a hiç girmeden alternative rock sularında yüzdüm genellikle :) 


Lise'ye geldiğimde kendi seçimlerimi yaptım ve genellikle yabancı şarkıları dinliyordum. Genellikle Green Day, Simple Plan, Fall Out Boy, Paramore gibi grupları dinlerdim fakat o zamanlar hiç kliplerini izlemeden bu gruplara bağlanmıştım. Bunun dışında Lady Gaga, Kelly Clarkson, The Calling, Katy Perry, Hoobastank, Evanescence, Britney Spears dinlerdim. Gerçekten nedenini bilmediğim bir şekilde küçüklüğümden beri Türkçe şarkı pek dinlemem. Dinlediğim çok Türkçe şarkı var tabii ama sözlerini bilmediğimden midir acaba yabancı şarkıları dinlemeyi daha çok seviyorum. Siz de bu şarkıları dinlemişseniz aşağıda yorum yazabilirsiniz :) Bu şarkıcıların çok fazla sevdiğim şarkısı var ama bunlar en çok dinlediğim şarkılar :)

Simple Plan - Welcome to my life

Fall Out Boy - I Don't Care

Green Day - Boulevard of broken dreams

Paramore - Ignorance

Kelly Clarkson - My life would suck without you

Katy Perry - Hot n cold

Britney Spears - Baby one more time


Dinlediğim Türkçe şarkı tarzları ise bunların yanında biraz duygusal kalıyor :D Bir de biraz eski şarkıları daha çok seviyorum. Özellikle yeşilçam klasikleri ve 90lar şarkılarına bayılıyorum. Ama her zaman eğlenceli şarkıları her zaman daha çok severim. Arabesk, Rap, Hip Hop, R&B, Pop, Musiki de dinledim fakat en bana uzak olan tür Arabesk oldu. Eskiden en çok dinlediğim sanatçılar da aşağıda olacak :)

Ebru Gündeş - Gitme daha dur

Kıraç - Endamın yeter

Barış Manço - Unutamadım

Grup 84 - Hayır Olamaz

Model - Değmesin ellerimiz

Umut Kaya - Mevsimler geçerken

Seven ne yapmaz

Belkis Özener - Boş çerçeve

Belkis Özener - İçin için yanıyor 

Emel Sayın - Ah bu şarkıların gözü kör olsun

Buraya kadar bahsettiğim şarkıları 2-3 yıldır dinlemiyorum neredeyse şuanda tam bağımlı K-POP fanıyım. Bunun dışında Japonca şarkıları da çok dinliyorum. K-POP için kısaca Kore'nin POP türündeki şarkıları diyebiliriz. K-POP dinlemeye bu yıl başladım fakat 3-4 senedir de arada bir kaç şarkı dinliyordum. Uzun minibüs yolculukları yaptığımdan iyi oldu. En sevdiğim grup VİXX şuan. VİXX ile de N sayesinde ilgilenmeye başlamıştım fakat şuan şarkılarını çok beğeniyorum ve her zaman konseptli klipleri olması birinci nedenim. 19 nisan'da yeni bir şarkıları çıktı; 


Dynamite güzel olmuş, bol illüminatili olmuş? nedendir bilmiyorum :D olsun baya hareketli ve eğlenceli bir şarkı yani tam bana göre :) VİXX'in diğer sevdiğim şarkıları; kliplere dikkat 

Chained up

Error (en beğendiğim dans)

En sevdiğim kız grubu ise Apink. Özellikle Eun Ji'nin sesini çok seviyorum.Şarkıları da her zaman bana neşe veriyor. Eun Ji'nin de 17 Nisan'da single'ı çıktı. Başarılar diliyorum ona da :)

Remember

Hopefull Sky

Diğer gruplardan daha fanı olduğum yok ama çok sevdiğim şarkılar var. Başta Shinee, FTisland EXO, BTS, CNBLUE, Girls day, AOA olmak üzere birçok grubu dinledim. Burasının çok başka bir dünya olduğu düşünüyorum. Bu şarkılar çok fazla para ve emekle yapılıyor ve şarkıların hayatlarını adamaları gerekiyor. Dünya üzerinde bu kadar acımasız bir müzik sektörünün olduğunu bilmek biraz ürkütücü. Umarım yaptıklarına değdiğini düşünüyorlardır :)

Shinee - View

EXO - Call me baby

BTS - Dope

FTisland - severely

Girls Day - Something

AOA - Like a cat

Block B (çok sevdim) 

Bunun dışında anime şarkılarını da çok seviyorum ve japonlar rock müziğini çok başkalaştırmışlar bu yönüyle de çok ilgimi çekiyor. Eminim bilmediğim birçok güzel şarkı var. Sizin de bana önerdiğiniz şarkılar varsa söylemekten çekinmeyin :) Şimdi de bir aralar çok dinlediğim şarkıları aşağıya yazıyorum :) 

Ozaki Yutaka - I love you (bi ara fena takılmıştım Ozaki'ye harika şarkıları var.)

Larc en ciel - honey

Scandal - Shunkan sentimental

The gazette - shiver

Hint, İtalyan, İspanyol, Meksika, Yunan müziklerinin yanında Klasik müzik de dinlemişliğim var :S :D Daha bahsetmek istediğim çok şarkı olsa da bu yazıyı artık bitirmeliyim :D Temel olarak ben eğlenceli her şarkıyı seviyorum, bunalımlara gelemiyorum. Sözlerin anlamlılığından çok melodinin kalitesini önemsiyorum.Şimdilik hoşçakalııııın..
Follow my blog with Bloglovin

4 yorum

  1. Aşağıya zor indim :)) Call me baby favorim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Göstermek istediğim çok klip olduğundan biraz uzun oldu eve :D EXO gerçekten çok iyi dans ediyor :)

      Sil
  2. Great post!

    You have a nice blog!

    Would you like to follow each other? Let me know on my blog.

    Have a great day!

    xoxo Jacqueline
    www.hokis1981.blogspot.com

    YanıtlaSil