Harmony Clean Flat Responsive WordPress Blog Theme

Liar Game

02:37 Nur Banu Şentürk 2 Yorum Etiket : , , , , ,



09.01.2011

Şimdi size farklı bir diziden bahsetmek istiyorum. Aslında Liar Game mangasına rastlamamla başladı her şey. Burdan Mnaki manga çeviri grubuna çok teşekkür ediyorum. Gerçekten büyük emek bu çeviriler her zaman çok minnettar kalmışımdır çevirici arkadaşlara. Bende çok eskiden Shoujo no Sekai grubunda bir manhwa editlemiştim gerçekten kolay değil bu işler. Herneyse Liar Game manasının çizimleri dikkatimi çekti ve okumaya başladım. İnanılmaz bir kurguydu gerçekten hala çeviri devam ediyor bu arada.



Kısaca konusu şöyle çok saf bir kızımız var ve birgün evine "yalan oyun"a davet eden bir mektup ve içi para dolu çanta geliyor. Bu oyun rakipleri yalan söyleyerek alt edip para kazanmayı sağlayan bir platformdur. Bu saf kızımız Kanzaki Nao rakibinin ilkokul öğretmeni olduğunu öğrenince bu işten kurtulmak için ondan yardım ister ama ilkokul öğretmeni o kadar da saf değildir. İkisinin de borcunu ödeyip bu oyundan çıkacakları yalanını söyleyip kızımızı kandırır. Bizim saf elinde olan parayı da kaptırdığından birilerinden yardım istemek zorunda kalır. Bu kişi de yalan oyununda aktif rol gösterecek olan Akiyama Shinichi'den başkası değildir.



Tabii bahsi geçen oyun tam bir akıl oyunu ve insanın beyni bir süre sonra yanmaya başlıyor. Kesinlikle kurgusuna bayıldığım için dizisine başladım çünkü ilk sezon gerçekten oyunculuk açısından istenileni karşılayamıyor. Özellikle mangayı okumamış bir kişinin dizideki tipleri algılaması ters tepebiliyor. Ama yine de kendini izlettirmiyor değil. Manganın çizimlerini sevemedim aslında ama kurguya yönelik delirmiş insan tiplerini çok iyi yansıtmışlar. Okumasanız bile izlemenizi tavsiye ederim.



Edit: Daha sonra bir sürü türü çıktı ama genel olarak aynı hikaye karakterine sahip. Sırasıyla çıkan yapımlar;


Sezon 1 (2007)



Sezon 2 (2010)



Birinci film(2010)



İkinci film (2012)


 Kore uyarlaması (2014)


2 yorum

  1. Bu diziyi izlemiştim,senaristin IQ sunu merak etmedim değil-.- oyunlar ve bulunan çözüm stratejileri mü-kem-mel-di! Kore versiyonu pek başarılı değildi benim fikrimce.Japon vers. daha etki bırakmıştı ben de ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Koreyi daha izlemedim ama bu kurgudan etkilenmemek mümkün değil :) katılıyorum :)

      Sil